top of page
-
Kan ik sporten direct voor/na de behandeling?Jazeker! Hierop worden de behandelingen aangepast zodat je spieren geactiveerd worden dan wel ontspannen. Het is van belang dat je aangeeft wat de sportactiviteiten zijn geweest of zullen zijn. Let er wel op dat je na het sporten gedouched arriveert op de afspraak.
-
Waarom heb ik soms hoofdpijn/spierpijn/voel ik me moe na een behandeling?Er gebeurt heel wat in je lichaam na een behandeling. Afvalstoffen die uit de spieren zijn vrijgekomen moeten afgevoerd worden. Dat kost energie. Hoewel niet wetenschappelijk bewezen loont het zeker de moeite na een behandeling voldoende water te drinken om dit proces te helpen versnellen. Ook het ervaren van enige pijn is vermoeiend voor je zenuwstelsel.
-
Moet ik iets meenemen op mijn afspraak?Nee, je hoeft zelf niks mee te nemen. Alles is aanwezig op de praktijk. Heb je bepaalde (wasmiddel)allergieen, dan wordt een eigen handdoek meenemen wel geadviseerd.
-
Doet sportmassage pijn?In principe niet! Sportmassage is pijnloos bij knoopvrije spieren. Er wordt pijn ervaren als je spanning in de spieren hebt of als er triggerpoints worden behandeld. Echter wordt er nooit voorbij jouw pijngrens gewerkt. Dit is zinloos voor de behandeling en nodeloos pijnlijk voor jou. Een pijngrens is erg persoonlijk, daarom wordt er constant gelet op je ademhaling en wordt er regelmatig gevraagd naar je welbevinden.
-
Hoeveel behandelingen heb ik nodig om van mijn klachten af te komen?Dat is afhankelijk van je klacht(en) maar vaak ervaar je na de eerste behandeling al verlichting. Voor een langdurige werking is een juiste lichaamshouding aanleren, het correct belasten van je lichaam en herhalend onderhoud door sportmassages essentieel. Om je hier goed in te begeleiden zijn de coaching gesprekken een vast onderdeel van een behandeling bij Fiziq.
-
Kan ik ook een behandeling boeken voor het gehele lichaam?Nee, een volledige lichaamsbehandeling bieden wij niet aan. Hier zijn twee redenen voor: -Voor een duurzaam resultaat in het oplossen van klachten hebben spieren een goede doorbloeding nodig. Dat kost tijd. Als er daarnaast ook klachten opgelost moeten worden, kan er tijdens een volledige lichaamsbehandeling onvoldoende tijd per spiergroep worden besteed waardoor resultaat te lang uitblijft. -Het behandelen van triggerpoints is meestal pijnlijk. Een volledige lichaamsbehandeling zou een te grote belasting zijn voor je lichaam/zenuwstelsel. Afhankelijk van je klachten en het herstel ervan wordt het later zeker mogelijk verschillende spiergroepen te combineren in dezelfde behandeling.
-
Wat zijn spierknopen of triggerpoints?Een spier bestaat uit vezels die bij inspanning in elkaar trekken (je spier wordt korter) en bij ontspanning weer uit elkaar gaan (je spier wordt langer). Tijdens deze contracties kan het door vermoeidheid, vochttekort, etc gebeuren dat er een aantal van die vezels niet meer vanzelf ontspannen. Dit resulteert in een 'verharding'. Dit wordt een triggerpoint, ook wel spierknoop genoemd. Iedereen kan last krijgen van spierknopen. Hoe meer spierknopen je hebt, hoe minder spiercapaciteit je kan inzetten bij je (sport) activiteiten en hoe langzamer het herstel verloopt.
-
Kan mijn kind ook terecht voor een behandeling bij Fiziq?Je zoon of dochter is van harte welkom als hij/zij mondig genoeg is om aan te geven waar er klachten zijn en rustig kan blijven liggen of zitten tijdens een behandeling. Voor kinderen wordt ten alle tijden een korte behandeling geadviseerd en is de aanwezigheid van een meerderjarige ouder/verzorgende een vereiste.
-
Kan ik eerder terecht voor een afspraak dan wat de online afsprakenplanner aangeeft?De online afsprakenplanner is gesynchroniseerd met de praktijkagenda en wordt automatisch bijgewerkt. Getoonde beschikbaarheid is dus altijd actueel! Als je graag eerder terecht wilt, dan kan je dat via e-mail of een tekstbericht aangeven. Dan word je op de hoogte gebracht als er beschikbaarheid komt in de agenda. Dit is uiteraard geen garantie dat je ook eerder terecht kan. We adviseren altijd om naast je verzoek ook alvast een moment in de toekomst te boeken zodat je wel meeloopt in de planning.
-
Waarom heb ik geen afspraakbevestiging/herinnering ontvangen van Fiziq?Als je geen afspraakbevestiging of -herinnering hebt ontvangen kan het zijn dat de mail terecht is gekomen in je spam-inbox. Als je dan nog niks hebt ontvangen, neem dan contact op met de praktijk 0627121009 of info@fiziq.nl. Als je de afspraak zelf hebt gemaakt met de online planner is het zien van het 'gelukt' scherm een teken dat de afspraak bij ons in de agenda staat. De bevestiging moet dan volgen via de mail. Het kan ook zijn dat je een spelfout in je e-mail adres hebt gemaakt. Neem dan contact op met de praktijk. Let op: je afspraak blijft eigen verantwoordelijkheid. De afspraakherinnering is een service en is geen reden tot het niet nakomen van het 24 uurs annuleringsbeleid.
FAQ
​
Heb je een vraag maar staat deze er hieronder niet bij schroom dan niet om contact op te nemen.
ik ben geinformeerd
Bij Fiziq geaccepteerde betaalmogelijkheden:

bottom of page